Mä & Jone #2

Nyt vihdoinkin tämä postaussarja saa jatkoa, enimmäinen osa tästä oli joulukalenterin luukku 16. En saa tätä kirjoitettua valmiiksi vieläkään, joten osia on luvasssa lisääkin. Pian tosin tulee meidän ensimmäinen vuosi -postaus, koska tammikuun yhdestoistapäivä lähestyy uhkaavan nopeasti.

Mihinkähän mä jäin viime postauksessa.. No jatketaan vaikka siitä, että vietettiin ihan superisti aikaa yhdessä, ja pisin aika mitä oltiin erossa taisi olla kaksi päivää. Kunnes tuli hiihtoloma ja Jone lähti Vaasaan. Oltiin viikko erossa ja sinäkin aikana saatiin jo pieni riita aikaan, vaikka ei toisiamme edes nähty. Onneksi osataan kuitenkin sopia riidat yleensä alle kolmessa tunnissa puhumalla, eikä tarvitse ruveta kunnolla tappelemaan. Itse ainakin ihnoan riitelemistä.

Kuukaudet meni ihan hirmunopeesti, ja vappuna päätettiin yhdessä lopettaa aktiivinen tupakanpoltto ja käytiin silloin myös ekaa kertaa kahdestaan leffassa. Käytiin kattomassa Vuoden se kestää, ja se oli ihan tajuttoman hyvä leffa, suosittelen. Pian tuli kesä, ja vietettiinkin melkein koko kesä yhdessä.


Käytiin toukokuuss paljon uimassa ja muuten vaan hengailtiin rannassa. Juhlittiin Jonen synttäreitä myöskin toukokuussa ja mopoiltiin aika paljon. Hengattiin melkein koko toukokuukin yhdessä, ja juhlittiin myös kesäloman alkua. Jonella alkoikin sitten ripari, ja jouduin taas olemaan siitä erossa melkein viikon, mutta kävin yhtenä päivänä Jonea siellä moiksimassa. Hirveä ikävä tuli jo siinä neljässä päivässä. Jonen riparin jälkeen oltiin taas melkein kokoajan yhdessä, ja kesällä telttailtiinkin paljon niiden pihalla.


Nyt mun on taas pakko tunkea muutama tsättipätkä tähän mukaan,

Jone: oot gay♥
Mä: tiiän :) mut nii säki♥
Jone: niin :) siks mä susta tykkäänki :)
Mä: (:♥

Jone: mä en haluu sust eroo ikin.. Haittaakse? (;
Mä: en mäkä sustaa, ei haittaa :)
Jone: hywä :) rakastan sua♥
Mä: mäki sua♥

Jone: mä haluun suden :)
Mä: suden?
Jone: suden :)
Mä: miksi susi?
Jone: ne on kivoja :)
Mä: hah :)
Jone: mä haluun kyl sitteki sellasen pölön !! ne on kuulemma sisäsiistei :) ja niitä ei tarvii ruokkii ;o pusu pari päiväs pitää ne tyytyväise
Mä: aijaa ;o 

Tuli noita keskusteluita lukiessa mieleen, että Jone on aika urpo kun luulee että kurkkukipu ja kuume tarttuu. Kultani on ehkä hieman tyhmä, mutta silti ihana. Jos mun pitäs kuvailla Jonea vaan yhdellä sanalla, ni se ois täysin varmasti höntti, koska siinä yhdistyy luonteenpirteet hölmö, tyhmä ja ihana.


Kesällä oltiin myös Jonen kanssa viikko sen siskoilla Helsingissä, ja käytiin lintsillä sekä tehtiin kaikkea muuta kivaa. Suurinosa kesästä tosin vain möllittiin ja löllittiin. Heinäkuun lopulla lähettiin viikoksi Ruotsiin, ja siellä oli ihan tajuttoman kivaa. Elokuussa kesäloman viimesillä viikoilla lähdettiin vielä Vaasaan ja oltiin sielä viikko. Höllittiin mökillä ja käytiin melomassa kanootilla ja lilluttiin paljussa. Koulun alkujen jälkeen nähtiin toisiamme kunnolla enimmäkseen viikonloppuisin, mutta sitten alettiin taas olla melkein jokapäivä toistemme kanssa.

Jatkan taas seuraavassa osassa, ettei tule liian pitkä!

14 kommenttia:

  1. kuume + kurkku kipu = flunssa, ja flunssa on tarttuvaa... :D sinä se urpo olet! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muttakun siihen flunssaan kuuluu yskä :D ja jos on vaa pelkästää kuumetta tai pelkästää kurkku kipee ni ei kyllä tartu(:

      Poista
    2. kurkku kipu voi tarttuu kuolan mukana tai siis vaikka pussaamalla... ::D ja flunssa voi olla ilman yskääkin!

      Poista
    3. No ei voi :D mietippä et jos mua vaikka sattuu kätee ni tarttuuko se suhun jos kosken suhun? Ei :D ja miten flunssa tarttuu jos ei oo yskää?

      Poista
    4. kyllä vaan voi. miten sun käden sattuminen liittyy mitenkää tähän asiaan :D? ja flunssa tarttuu juuri sen bakteerin takia joka myllää siellä kurkussa ja siitä johtuu se kipuki... :D

      Poista
    5. Mulla on tähän asiaa monen ihmisen mielipide ja tieto! :D Ja jos sulla on vaikka aamulla kurkku kipee, ilman mitään flunssaa niin se ei tartu, kysyin äitiltä, tädiltä, mummilta ja paplta ja kaikki sano että ei voi tarttua :)

      Poista
    6. mä olen tessan kansa täysin samaa mieltä että sinä se pölö urpå oot :)

      Poista
  2. Jou tuun tähä "tappeluu" mukaa. Pakko myöntää et en tiiä mitää muutaku sen et flunssa voi tarttua monilla eri tavoin, ei aina sen yskän mukana :o esim pisaratartunta, jos aivastat jne, ilmatartunta, jos vaan puhut nii fiuuu ja näi, ja jos koskee nii voi tarttuu, mut en muista miks :Dd mul oli koe tost aiheest ööö sillo 2viikkoo sit (?) mut noiki oli muistaakseeen, älkää tappako jos olin vääräs !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta se, että voiko pelkkä kuume muka tarttua, jos ei oo mitään et aivastelee tai jotain? Ei kyllä mun mielestä, koska sehän on vaa ihmisen ruuminlämpötilan kohoamista? Ja kurkkukipu, et jos on vaikka just aamulla kurkku kipee, eikä se oo bakteerin aiheuttama, niin eihän se voi millään tarttua :D

      Poista
    2. Nyt kyllä Jenna muutit kantaas aika pahasti... :D Puhuttiin kuumeesta JA kurkku kivusta. Oisit esittänny asian noin, nii minäki oisisin sen ymmärtäny, jos siis oikeasti puhuit tekstissäs siitä, kun aamulla on kurkku vähän kipiä. Se johtuu vain siitä, kun kurkku kuivuu yön aikana :)

      Poista
    3. Mä en missään vaiheessa puhunu niistä yhdessä, vaa sanon tuola ylemmissä kommenteissaki, että jos on PELKÄSTÄÄN kurkku kipeä tai PELKÄSTÄÄN kuumetta (:

      Poista
    4. heehee, no mutta kurkku kipu on silti tarttuvaa !^^ Jos oisisit sanonnu heti, että tarkotit jtn mitätöntä aamuista kurkku kipua, nii oltais säästytty tält väittelyltä :D

      Poista
  3. No toisaalta pelkkä kuume voi tarttua mut toisaalta ei :D koska jos sulla on kuumetta nii se voi tulla siitä että bakteerien (jotka siis voi tarttua toiseen ihmiseen) joku kakka on myrkyttäny sun kehon öö no sen kohan mist yleensä koko ruumiinlämpö nousee. Ja kuume voi olla myös merkki siitä että sulla ois joku virus jylläämässä :D mut nii kysymys oliki et voiko PELKKÄ kuume joten toi on oikeesti vaikee..vastaan et ehkä :D

    VastaaPoista

Kommentit ovat aina tervetulleita, mutta muistakaahan kielenkäyttö ja asiallisuus!