JOULUKALENTERI LUUKKU 23


Joulukuun kahdeskymmeneskolmas. Huomenna on jouluaatto. Oon ilonen. Mutta lähinnä siitä että joulu on pian ohi. Ja kaikki turha sähellys ja kiire. En tykkää joulusta.

Tässä luukussa kerron teille mun noloja tapoja tai jotain noloja juttuja, mitä mulle on käynyt. Tai en tiiä voiko näitä sanoa noloiks, koska ite en oikeestaan pidä nolona oikein mitään, ellei se sitten ole jotain ihan yybermega noloa, minkä takia tekisi mieli kaivaa helvetin iso kuoppa ja hypätä sinne.

No aloitetaan vaikka tästä, mikä mun mielestä on nolointa mitä mulle on käynyt. Tai ainakin niistä mitä muistan.

Olin yhtenä kesänä kaupassa. Kävelin jossain maitohyllyjen kohalla ja mun takana käveli sellanen vanhempi mies. En kattonu yhtää mihin kävelen ja just ku astuin eteepäi, nii siinä oli jotain vettä tai jotain ja vetäsin suoraa perseelteni sen miehe jalkoihi ja melkee jalkojen päälle. En saanu siltäko ihan vaa muutaman kummaksuvan katseen. Pyytelin sitte anteeks ja jatkoin matkaa. Harmillista kyllä sielä kaupassa olevat kaikki muutki jäi vähä tuijjottaa.

Mulla on typerä tapa keinua penkillä, ihan missä vaan sitten oonki. Ni enköhän mä just tällä kerralla istu kahvilassa ja tylsistyneenä aloin sitte keikkua penkillä. Alan aina mielessäni asettamaan itelleni tavotteita, että kuin pitkälle pystyn nojaamaa, ennenko se penkki kaatuu. No olin sitte jo aika pitkällä ni lensin sitten ylläriylläri selälteni sen penkin kanssa ja se kahvila sattui vielä olemaan aika pieni. Jokaikinen asiakas käänty kattomaa mua, ja muutama tais vähän naurahtaakki.

Mulla on pakkomielle ilmeillä ja muutenkin näyttää typerältä ihan jokapäivä. En oikeesti osaa olla normaali ees kaupassa tai muuallakaan julkisilla paikoilla. Usein ihmiset kattoo vähän pitkää ku meitsi vetää duckfacella ja kaksarilla kaupassa. En oikeestaan pidä sitä nolona, mutta tyhmää se kuitenkin on. Tai en tiiä. Mutta aina kaikki tuijottaa.

Yks esimerkki tosta ylläolevasta on se, että jos kattoo Inkan puhelimella otettuja etukamerakuvia, niin sielä on ehkä eniten kuvia musta ja mun tyhmistä ilmeistä. Otan lähes jokapäivä Inkan puhelimella urpoja kuvia, ja kaikki aina nauraa mulle luokassa. No, ehkä allaolevien kuvien perusteella ymmärrätte miksi... :D

5 kommenttia:

Kommentit ovat aina tervetulleita, mutta muistakaahan kielenkäyttö ja asiallisuus!