Kolme blogia

Siitä on jo aikaa, kun mun olisi pitänyt tulla kertoilemaan näistä Linkkaa blogisi -kisan kolmesta omasta mielestäni parahaasta blogista, mutta olen taas kerran tapani mukaan myöhässä. Mutta parempi myöhässä kuin ei milloinkaan, vai?

No jokatapauksessa, valinta ei itselleni ollut kovin vaikea, ja nämä kaksi ovat mulle jo ennestään tuttuja blogeja ja yksi uusi tuli lisää.



Selaillessani nuita blogeja, tämä Violan blogi pomppasi ihan ykköseksi. Rakastuin blogin simppeliin ulkoasuun, ja siistiin tekstiin. Blogia kirjoittaa seitsemäntoistavuotias turkulainen tyttö nimeltään Viola. Viola kirjoittaa blogiaan suomeksi ja englanniksi, joten blogia voi lukea hyvin, vaikka ei osaisikaan kunnolla suomea. Isot ja hyvälaatuiset kuvat ovat tietenkin suuri plussa ja postauksia satelee sopivin väliajoin. Itse ainakin tykkään tästä blogista ihan tajuttomasti, jopa näin muutaman postauksen lueskelleena.



Hennan blogi oli mulle jo ennestään tuttu, ja sitä on tullut lueskeltua lokakuusta lähtien. Blogissa on tajuttoman simppeli ja hieno ulkoasu, joka ainakin miellyttää mun silmää. Blogia kirjoittaa pian parikymppinen naisenalku Ikaalisista. Hennan postauksia lukee mielellään, vaikka ne olisivatkin vähän pidempiä. Blogia värittää isot ja laadukkaat kuvat, joita yleensä onkin aika paljon. Tekstit on milenkiintoisia, eikä vielä kertaakaan ole tullut vastaan mitään postausta, jota ei olisi jaksanut lukea.



Tämäkin blogi oli mulle ennestään tuttu ja tästäkin olen tykännyt ihan tajuttomasti. Blogia kirjoittelee viisitoistavuotias kuopiolainen tyttönen, joka harrastaa valokuvausta ja sen kyllä huomaa kuvista. Ainoa miinuspuoli Jennan blogissa on se, että teksteissä on välillä harmaalla kirjoitettuja osuuksia, jotka ainakin mun silmää häiritsevät hieman. Muuten blogi on yksi mun lemppareista, ja siksi tuo pikkuinen miinuspuoli ei kovin haittaakkan. Tekstit ovat mielenkiintoisia, ja kuvia saa aina ihastella. Olenkin Jennan blogista saanut paljon vinkkejä omaakin kuvaamiseen, ja nyt omatkin kuvat onnistuu paremmin. Blogissa on ihana ulkoasu, joka sekin varmasti vetää jo paljon lukijoita puoleensa.

Tässä nyt oli nämä kolme parasta blogia, ja kaikissa olen itsekkin lukijana. Oliko tässä teille uusia blogeja, vai oliko kaikki ihan tuttuja? Mitä te pidätte näistä blogeista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita, mutta muistakaahan kielenkäyttö ja asiallisuus!