Kaipuu suuri sanaton


Otsikosta voi varmaankin jo päätellä mistä on kyse.. Perjantai oli mun elämäni kamalin päivä ikinä, mä vannon. Sitä, mitä mä tässä maailmassa rakastin eniten, ei enään ole. Mulla ei ole mitään. Tuo koira oli mun koko elämä, enkä voi vieläkään käsittää, etten näe sitä enään ikinä. En voi enään ikinä nähdä sen juoksevan häntä heiluen mua vastaan, en voi enään ikinä nähdä sen innostunutta ilmettä ottaessani pallon käteen.. En voi enään ikinä itkeä sen turkkia vasten ja kertoa sille huoliani.. Mulla ei ole enään koiraa, mulla ei ole enään sitä, jonka takia jaksoin eteenpäin, hymyillen läpi kyynelten.

Sain perjantaina äitiltäni puhelun viimeisellä välkällä ja äiti kertoi, että hänellä on surullisia uutisia. Ensin äiti ei sanonut mitään, kun kysyin mitä on tapahtunut. Hetken jankattuani äiti sai sanottua, että Cheri on kuollut. Kyyneleet alkoivat virrata silmiini, huusin ja itkin että mitä tapahtui. Cheri jäi auton alle ja vammat olivat niin pahat, että koira oli pakko lopettaa. Itkun läpi huusin puhelimeen, ettei Cheri ollut voinut jäädä auton alle, mutta se oli täysin totta. Pyysin äitin hakemaan mut koulusta pois, koska en kestänyt enään sekunttiakaan. Menin Juhon kanssa ulos odottamaan, enkä voinut muuta kuin itkeä. Se, mitä olin pelännyt eniten, oli nyt tapahtunut.

Cheri oli karannut lenkillä ja lähtenyt jäniksen perään. Kaikista mahdollisista paikoista jänis oli juossut autotielle, ja koira tietysti perässä. Mitään ei ehtinyt tekemään, kun pieni rakkaani syöksyi pakettiauton eteen. Cheriltä murtui selkäranka, toinen lonkka poikki, toinen murtui ja molemmat pois paikaltaan, myös häntäluu meni poikki. Siinä kunnossa koira oli vielä juossut pappani luokse onnettomuuspaikalta. Pappani vei Cherin kotiin, ja koira oli ilmeisesti kävellyt itse jonkin matkaa. Kotiin päästyään Cheri laitettiin autoon ja vietiin eläinlääkäriin. Tuomio oli, että monien tonnienkaan leikkaus ei voisi pelastaa koiraa, ellei kävisi aivan helvetin hyvä tuuri. Raskain sydämin rakas koiramme saatettiin viimeiselle matkalleen.

Nyt en voi kuin itkeä ja muistella pientä rakasta koiraani, joka on nyt enkeli ja tuikkii tähtenä taivaalla, katsellen meitä. Pahin painajaiseni kävi toteen, enkä halua uskoa tätä. Cheri ehti juuri täyttää kuusi vuotta. Mun oma rakas Zärppä on nyt paremmassa paikassa, ei kipua, ei tuskaa.


 Tälläisenä haluan Cherin muistaa,


 Aina sekaisin päästään lumien tultua..


 ..mutta kuitenkin niin innokkaana leikkikaverina.


 Mahtavana lenkkikaverina, jäi aina odottamaan vaikka oli vapaana,


 ..välillä kuitenkin katosi ojaan uimaan.


 Tarkkaavaisena vahtina ovella,


 ..suloisena unikaverina vieressäni.


 Mököttävänä tonttuna jouluisin,


 ..kuitenkin heti iloisena ulos päästyään.


Aina yhtä iloisena vastassa,


..ja maailman parhaana ystävänä♥


Syttyi taivaalle uusi tähti, koiraenkelinä tästä maailmasta lähti. Nyt saat juosta lailla tuulen, vihreillä niityillä ajattomuuden. Tuskaa, kipua, surua ole ei, uni lempeä sinut sateenkaarisillalle vei. Hyvää matkaa pikkuinen, täällä sinua ajattelen♥

Nuku hyvin Cheri, mulla on sua niin helvetillinen ikävä!
Rakastan sua aina♥ 

2 kommenttia:

Kommentit ovat aina tervetulleita, mutta muistakaahan kielenkäyttö ja asiallisuus!